Vreme u kom živimo izrazito je turbulentno. Svi su veći deo dana okupirani svojim poslom i obavezama, tako da nikako ne nađu vremena za sebe. Vremenom, posao počinje da utiče na njihovo zdravlje koje trpi ozbiljne posledice zbog neadekvatnog ophođenja prema njemu. Esktremne slučajeve kulture na Dalekom istoku zovu karoshi i to je nešto što nikome ne želimo. Ali, kako napraviti balans između posla i zdravog života? Koliko je vežbanje i rad na sebi tas na vagi koji može da nam pomogne da budemo produktivniji i zdravi?

Istraživanja ukazuju da vežbanje ima pozitivnih efekata na zdravlje i na produktivnost na radnom mestu. Navešćemo samo neke od benefita zdravog života i zašto bi, koliko danas, trebalo da donesete jednu od  najvažnijih odluka u životu – očuvati i unaprediti svoje zdravlje.

Zaposleni koji vežbaju su manje pod stresom

Istraživanja su ukazala da su zaposleni koji vežbaju manje pod stresom – Ispitanici su bili podeljeni u grupe koje su imale obavezu da vežbaju određenim radnim danima, pre posla ili za vreme pauze za ručak. Konačni rezultati su pokazali da je značajno povećana produktivnost radnika tokom dana kada su morali da vežbaju, kao i vremenom, kod onih koji su nastavili da vežbaju, tokom svih ostalih radnih dana. Bili su značajno srećniji, manje su izostajali sa posla zbog bolovanja, obavljali su posao na vreme i imali su manje grešaka na radnom mestu. Dokazano je da fizička aktivnost dovodi do smanjenog psihofizičkog stresa i boljeg podnošenja stresa na poslu, kao i povećane produktivnosti na radnom mestu, veće orijentacije na postignuće i efikasnijeg uklapanja sa socijalnom sredinom na poslu, bilo da su u pitanju unutrašnji ili spoljašnji saradnici.

Međutim, zavisno od vrste posla različiti su planovi, programi i to na šta bi konkretno trebalo da obratite pažnju. Značajno se razlikuju programi za osobe koje po ceo dan sede, one koji se bave kreativnim poslovima ili one čiji je dan pun hodanja ili fizičkih aktivnosti. Ono što ne želite jeste da neadekvatnim radom preopteretite grupe mišića koje najviše koristite za vreme radnog vremena i uđete u premor ili, u gorem slučaju, povrede.

Poboljšana koncentracija na radnom mestu

Već smo naveli da istraživanja pokazuju da su zaposleni imali manje grešaka na radnom mestu kada su bili fizički aktivni. Sprovedena istraživanja u kojima su studenti morali da pamte nizove slova pokazala su da su studenti koji su nakon pročitanog niza slova morali da trče, dižu tegove ili sede mirno. Fizički aktivni studenti su imali bolje rezultate od oni koji su morali da sede mirno.

Fizička aktivnost pozitivno utiče na moždane funkcije koje doprinose poboljšanju koncentracije i memorije. Svakako, ukoliko trenirate samostalno, veće su šanse da ćete nepravilnim i neuravnoteženim treningom da zapravo premorite i svoje telo i centralni nervni sistem i, umesto poboljšanja memorije, zbog nedostatka fizičke i mentalne energije, ući u zamor i demotivaciju na poslu. Stoga je najbolje posvetiti se maksimalno svom poslu, a stručnjacima za fizičku fitnes dozvoliti da Vam, unapređujući fizičko i mentalno zdravlje, omoguće da ostvarite u potpunosti svoj profesionalni potencijal.

Zdravlje i energija

U doba kada gojaznost počinje da ulazi u sve pore društva, treba se boriti i ne dozvoliti sve nuspojave koje se mogu javiti. Pored ozbiljnih štetnih posledica na zdravlje, gojaznost utiče i na opštu energiju organizma i sve to skupa pravi jedan koktel neželjenih efekata koji nikome od nas ne treba. Sve što je potrebno, jeste redovno vežbanje i rad na sebi. Ne morate postati bodibilder ili strongmen, ali Vaša dužnost je da brinete o sebi, svom telu i svom zdravlju.

Mi smo tu da Vaši rezultati budu na nivou na kom Vi želite. Naši treneri imaju dovoljno iskustva i znanja da postanete prava verzija sebe.

Kontaktirajte nas i raspitajte se o posebnim pogodnostima za firme.